RAL farby a odtiene
Artlantis 2020 ponúka 243 farieb a odtieňov z farebnej schémy RAL Effect, RAL Design a RAL Classic, ktoré predstavujú štandard farieb vo svete architektúry a stavebníctva.


Nástroj na odstránenie šumu
Umožňuje zníženie alebo dokonca kompletné odstránenie šumu, ktorý sa zvyčajne vytvára odrazom od povrchových materiálov okolitých objektov v tmavších častiach rendrovanej scény. Nástroj na odstránenie šumu analyzuje body počítanej scény a redukuje šum, čím skvalitnuje výsledný rendering a tým šetrí čas na ďalší postprocesing.
3D tráva
Integrovaný katalóg médií ponúka 4 nové typy tráv a 6 aktualizácií 3D tráv vylepšených o nové nastavenia. Úprava farby trávy v jednotlivých zónach, zmena hustoty a veľkosťi sa automaticky vypočíta pre každú zónu osobitne.

Nástroj Portál
Tento nástroj umožňuje nové nastavenie optimalizácie pre správu svetla v Artlantise pri jeho nízkej intenzite v počítanej scéne. Táto možnosť zlepšuje jas interiérových scén a odstraňuje šum z obrazu.
Nový spôsob vkladania modelu do fotografie
Nový spôsob vkladania modelu do fotografie pomáha užívateľom tak aby svoj 3D projekt dokázali jednoducho vložiť do zvoleného prostredia.
Nástroj vegetácia
Artlantis 2019 ponúka nový nástroj, ktorý umožňuje pokryť označené plochy 3D vegetáciou.
Katalóg medií
Katalóg medií bol rozšírený o 3D trávu, širokú ponuku nových druhov stromov, ľudských postáv a dopravných prostriedkov.
Automatická expozícia
Render sa z hľadiska tvorby fotografie nastavuje vždy pomocou najlepšej možnej expozície. Výsledok je viditeľný už priamo v náhľadovom okne.
Intuitívnosť a jednoduchosť

Rozhranie
Rozhranie je prehľadné a ergonomické, preto sa dá Artlantis ľahko naučiť a používať. Potrebné nástroje sú vždy viditeľné v blízkosti náhľadového okna, ktoré zobrazuje akúkoľvek zmenu alebo úpravu v reálnom čase.
Jednoduchosť
Učenie a používanie Artlantisu je jednoduché a veľmi rýchle. Artlantis používajú odborníci, pokročilí používatelia aj začiatočníci na simuláciu, prezentáciu a komunikáciu svojich projektov tým, že produkujú vysokokvalitné statické obrázky a animácie s fotorealizmom v rekordnom čase.
Ukážka a rýchlosť
Náhľad v reálnom čase
Náhľadové scény používateľom umožňujú nepretržitú kontrolu nad každou zmenou. Hneď od otvorenia 3D scény, navigácie, zmeny shaderov a objektov, svetiel alebo 3D prostredia – to všetko je okamžite viditeľné v okne náhľadu.
Rýchlosť
Rýchlosť zobrazovania scény, navigácia, určovania polohy alebo rozptylu svetla v náhľade a pri konečnom vykreslení je výnimočná. Na rozdiel od globálneho osvetlenia, náročného na výpočet, Artlantis je jediný renderovací softvér na trhu, ktorý poskytuje efektívny pomer kvality a času. Režim „koncept“ umožňuje rýchle zobrazenie náhľadu počas prípravných fáz.
2D zobrazenie
2D okno
Okrem 3D náhľadu má Artlantis aj 2D okno na umiestnenie kamery alebo úpravu sekvencií, ktoré uľahčuje vytváranie ciest alebo panorám.
Knižnica pohľadov
Artlantis umožňuje v perspektívnej aj paralelnej projekcii pohľady uchovávať a ukladať a zároveň ich upravovať a prispôsobovať v každom okamihu.

Hĺbka ostrosti
V Artlantise je možné nastaviť hĺbku ostrosti, ISO a rýchlosť uzávierky pre ľubovoľný počet zobrazení. Rozostrenie sa ľahko nastavuje pomocou posuvníka.
Paralelné zobrazenia
Paralelné pohľady (kolmé pohľady a rezy) môžu byť špeciálne nastavené na základe typu projekcie (nadmorská výška, axonometria, pohľad zhora), polohy kamery, pozorovacieho uhla pohľadu alebo definície roviny rezu. Ovládací panel umožňuje upraviť hlavné nastavenia projektu v jeho prostredí.
Perspektívy a vertikály
Každý pohľad má svoj vlastný povrch, úroveň, materiály a obrázky, s ktorými sa dá ľahko manipulovať, meniť ich veľkosť alebo upravovať okraje v náhľade. Artlantis má vertikálnu funkciu, ktorá robí perspektívny režim zvlášť zaujímavým pre výškové projekty.
Media
Shadery a textúry
Jednoduchým „drag and drop“ z katalógu môžete okamžite priradiť povrchu určený materiál (shader) a nastaviť atribúty: farba, odtieň, nepriehľadnosť, odraz a difrakcia, orientácia a mierka vzoru atď. Pre viac realizmu je možné doladiť nastavenia a zmeniť vzhľad povrchu úpravou odrazivosti, lesku alebo nerovnosti (bump).
Objekty a 3D postavy
Na zreálnenie scén Artlantis ponúka manažér objektov. S objektami je možné manipulovať v 3D alebo 2D, vzhľadom na ich reprezenáciu podľa konkrétnej scény s možnosťou ovládania ich hierarchie, ukotvenia a ročného obdobia. Okrem toho je možné nastaviť vlastnosti objektov tak, aby boli vždy kolmé k podlahe, ako napríklad stojaca lampa, zatiaľ čo nástenné svietidlo musí byť ukotvené kolmo na stenu.
MediaStore
Tisíce ďalších objektov a povrchových materiálov (shaders) si môžete zakúpiť v MediaStore priamo z prostredia Artlantisu. Inštalácia Artlantisu obsahuje aj Media Converter – prevodník médií z predchádzajúcich verií programu.
3D vegetácia
Rastliny, tráva, trávnik a 3D stromy sú jednoduché objekty, ktoré je možné umiestňovať jednotlivo alebo pomocov zóny metódou „drag and drop“. Tieto objekty majú úžasnú vlastnosť prispôsobiť hustotu a odtieň ich listov ročnému obdobiu. Artlantis ponúka špeciálny nástroj na umiestňovanie objektov s vegetáciou.

Pohľadnice
Pohľadnica je snímka scény, v ktorej sa ukladajú všetky nastavenia priradené k povrchom (farby, povrchové materiály a textúry) na neskoršie použitie alebo zdieľanie. Podobne ako povrchové materiály, objekty alebo obrázky, aj pohľadnice sa považujú za médiá. Pohľadnice umožňujú vytvárať si databázu vlastných nastavení povrchových materiálov.
Integrovaný katalóg médií
Artlantis v základe obsahuje vlastný katalóg médií, ktorý má viac ako 1 000 objektov a povrchových materiálov (shaderov).
Globálne osvetlenie a svetlá

Globálne osvetlenie
V Artlantise je možné veľmi jednoduchým spôsobom vytvárať osvetľovacie štúdie, vzhľadom na geometriu objektov, energiu sveteľných zdrojov, geografické umiestnenie, dátum alebo povrchové materiály. Integráciou výpočtu ožiarenia Artlantis veľmi presne vyhodnocuje priebeh vplyvu svetelnej energie pre simuláciu globálneho osvetlenia, čím zvyšuje fotorealistickú úroveň počítaných scén.
Svetlá
Artlantis má k dispozícií rôzne typy svetelných zdrojov (bodové, žiarivkové, smerové svetlo, heliodon, obloha), doplnené o efekty (atmosféra, turbulencie, difrakcia, hĺbka ostrosti) a riadi prechod svetla priehľadnými materiálmi, napríklad ako sú účinky svetla na záclony. Mäkké tiene a rozostrenia sa dajú ľahko nastaviť pomocou interaktívneho kurzora. Je možné editovať špecifické obrysy objektov, obrázky alebo scény a tým manipulovať svetelnými lúčmi a zjemňovať celkovú atmosféru scén a animácií.
- Umelé svetlá s ľubovoľnou polohou, orientáciou, farbou, intenzitou alebo množstvom.
- 8 natívnych profilov IES, z ktorých každý má nastaviteľnú intenzitu svetla a radiositu. Možné je tiež importovať vlastné profily, ako aj profily z katalógov výrobcov.
- Heliodon (slnko): tento prírodný zdroj svetla je možné prispôsobiť v závislosti od ročného obdobia, dňa, hodiny a geografickej polohy. V Artlantise je možné definovať ľubovoľný počet heliodonov s vlastným nastavením oblohy a atmosféry.
- Povrchový materiál Neón (Neon shader): na rozdiel od bodových svetelných zdrojov je možné tento emisný materiál priradiť povrchom s môžnosťou nastavenia jeho intenzity a farby. Dopĺňa umelé zdroje svetla a prispieva k realistickejšiemu osvetleniu.
Statické obrázky a animácie
Vkladanie do reálneho prostredia
Tento základný nástroj umožňuje simulovať stavebný projekt vo svojom budúcom reálnom prostredí, čo je jedinečná funkcia Artlantisu. Na vkladanie objektov do reálnych scén slúži sprievodca, ktorý v jednotlivých krokoch pomôže nastaviť výslednú scénu. Celý proces je jednoduchý a plynulý. Obrázkom v popredí je možné priamo priradiť priehľadnosť (alfa kanál). Po dokončení vkladania sa finálny projekt zobrazí v okne náhľadu v rekordnom čase.
Biely model
Tento typ zobrazenia umožňuje automaticky transformovať všetky povrchy scény – s výnimkou priehľadných – na biely materiál, aby bolo možné lepšie vnímať objemy projektu. Pokiaľ ide o svetelné zdroje, tie si zachovávajú svoje farby, aby vytvorili čo najprepracovanejšiu atmosféru.
Vyváženie bielej
Vyváženie bielej umožňuje automaticky upravovať farebný odtieň obrázkov podľa zvolenej referenčnej farby, podobne ako pri fotografovaní.
Okolitá oklúzia
Okolitá oklúzia vytvára tiene v interiérových a exteriérových scénach, čo dodáva scéne väčšiu hĺbku a reliéf, a tým aj väčšiu realitu.
Preddefinované nastavenia
Pre dosiahnutie optimálneo výsledku je možné vybrať z niekoľkých preddefinovaných nastavení výslednej scény (interiér, exteriér, slabé osvetlenie) a rôznych definícií kvality výpočtu (rýchly, stredne kvalitný, kvalitný).
Adaptívne antialiasing
Inteligentné vyhladzovanie sa uplatňuje v oblastiach, kde je nutné zväčšiť kvalitu výsledného zobrazenia redukovaním šumu a vyhladením hrán.
Animácie
Objekty, postavy, mraky, atmosférické efekty, povrchové materiály a textúry, zdroje svetla – všetky tieto komponenty v rendrovaných scénach je možné upravovať a modifikovať.
Artlantis umožňuje vytvárať filmové sekvencie jednoduchým a intuitívnym spôsobom pomocou integrovanej časovej osi. Pri tvorbe sekvencií je možné využívať pohyb kamery ako aj definovať trajektórie objektov a svetiel pípadne zrýchliť alebo spomaliť ich pohyb. Je možné kombinovať rôzne sekvencie alebo panorámy, upravovať trajektórie, vytvárať osvetľovacie štúdie alebo 360 ° panoramatické pohľady.
Objekt VR umožňuje manipulovať so scénou 360 ° a prechádzať sa v nej. Scéna sa automaticky vypočíta z vykreslených obrázkov v okolí scény. Stačí si vybrať počet obrázkov, ktoré sa majú vypočítať vodorovne a zvisle, aby sa zaručila plynulosť animácie. Film sa následne počíta v mnohých formátoch bez ohľadu na platformu: .jpeg, .dv, .mpeg, .tga, .mov alebo .avi.
Post-processing
Výsledným nastavením jasu kontrastu a farby je možné aktuálne zobrazenie finálne upraviť. Pridaním efektov, ako napríklad zrno, farba alebo pastel, zvýraznenie kontúr a ďalších je možné podstatne ušetriť čas práce.
Render Manager
Optimalizuje čas výpočtu renderovania: výpočet je možné rozdeliť na niekoľko pracovných staníc (Mac / PC).


Doporučená konfigurácia: |
Doporučená konfigurácia: |
Minimálna konfigurácia: |
Minimálna konfigurácia: |
Kompatibilita Modo, Blender, Lightwave, Maya, Cinéma4D, 3DS, SketchUp, Rhino, FormZ, Arc+, AutoCAD, Vectorworks, Revit, ARCHICAD, |
|
Podporované dátové formáty Import: DXF, DWG, OBJ, FBX, 3DS |